22 Temmuz 2009 Çarşamba

Filmi durdurup tekrar başlatma alışkanlığı




Evde film izlemenin size verdiği özgürlüğün sonucudur bu. Bir filmi baştan sona , başa sara sara , hoşlandığınız kısımları belki 30 kere tekrar izleyebilmenin verdiği dayanılmaz hafiflik...Sinemada film tek seferlik,evde ise dilediğiniz kadar izleyebilirsiniz,dvdleri sevme sebebim bundan ileri gelir yoksa sinemadaki ses ile benim dandik kolonların verdiği ses arasında everest kadar fark var.Bir de koca kaymak gibi ekranda izlemektense evdeki sigara dumanı sinmiş,isli pis ekranda zar zor filmi seçebilmek de tercih edilesi değil. Hasıl-ı kelam evde bir gün kişisel film seanslarımdan birinde Jacob's ladder'ı izliyordum ve Tim Robbins' in çekmeceye bir kitap koyduğu sahnede durdurdum filmi, o kadar kısa süren bir zamanki filmi sinemada izleyenlerin bu sahneyi hatırlaması bile bir şeydir yani, neyse filmi durdurdum ve resmen ekrana gömüldüm. Albert Camus ' nun The Stranger adlı eseriydi.Kitap o sırada rafta tozlanmaktaydı,arkadaştan okumak için almış ve erteleyip durmuştum,film bittikten sonra o kitaba başladım.İşte sinema ve edebiyat ne kadar iç içe görüyorsunuz..

Filmin kendisinden bahsedelim biraz da Vietnam'da savaşmış bir askerin bilinçaltındaki ve hayatında görüngüler arasında gidip gelmeler.Çok mistik değil,gotik hiç değil, biraz gerilim var,şaşırtmıyor da denemez.Tim Robbins'in performansı sizi kilitliyor genel olarak.Filmin yönetmeni Adrian Lyne Fatal Attraction 'ı da çekmiş bu zat, filmografisinde 97 yapımı bir Lolita ve Richard Gere'i en çok beğendiğim film olan Unfaithful var (yanlış anlamayın ben de Pretty Woman hayranıyım ama sebebi Julia Roberts) Şimdilik bu kadar sevgili film manyakları.
Bizi izlemeye devam edin...

0 yorum: