7 Haziran 2008 Cumartesi

Breach


Basrolunde hain olarak Robert Hansen'in oldugu ABD nin en buyuk casusluk olaylarından birini anlatıyor bsplayer bu sefer. Filmin basrolunde ise bay karakter Chris Cooper oynuyor. Ryan Philippe ve Laura Linney de filmden para kazananlar arasında. Ajan - Casusluk filmlerinin paranoyak havasının arkasına alıyor Breach fakat sonunun bilinmesi (film bunu bildiğinizi varsayıyor, bende oyle) bu paranoyaklıgın heyecan unsuru olmasını engelliyor. Oyunculukları ve dramatizasyonu bi kenara bıraktıgımız vakit bir belgesel oluyorsa Breach, bu paranoyak hava da bu belgeselin sundugu verilerden birine dönüşüyor. Buradan hareketle duragan yapı, heyecan kartını da kaybediyor ama oyunculuk gibi bir kaleye sahip film ve kalede Chris Cooper var. Bu bahsettiğimiz duragan yapısına ragmen sıkmayan, ture aşina olanlar için doyurucu, yönetim acısından da yeterli ve gosterişsiz bir film. Oyunculuklar Ryan Philipp dısında ust duzey, ozellikle Chris Cooper amiyane tabirle yardırıyor. Zeki adam tafraları, etrafına duydugu güvensizlik, iyi aile babası piskopatlığı ve kırmızı gözleriyle(en sonda) Robert Hansen'i Robert Hansen den daha iyi oynuyor. Genç oğlan bilemiyorum niye böyle hissettim lakin inandırıcılıgını yeteri kadar saglayamıyor, belki de soylediği yalanları, takındıgı tavırların sahteliğini bilmemiz buna sebeptir ve ben oyunculugu bu baglamda yanlıs okuyorum ama rahatsız edici bi taraf var onun farkındayım. Senaryoya da ajanlarımızın eşlerine ve ilişkilerine ustunkoru baktıgı için bi yarım artı verip sona geliyorum. Soguk savas, casuslar, istihbarat falan kapsama alanınızda ise zevkle izleyebilirsiniz filmi.

0 yorum: